Friday, June 16, 2017

Tofu scramble, avagy a vegán tojásrántotta {glutén mentes + vegán}



Mi a franc az a tofu scramble? - kérdezik mindig tőlem az emberek. Amilyen könnyű elkészíteni az ételt, olyan nehéz megválaszolni a kérdést. Tofu rántotta? Leginkább a tojásrántottához tudnám hasonlítani, főleg, mert a legtöbb vegán akkor kezd neki tofu scramblet enni, amikor a tojást végleg leveszi az étrendről. Reggelinek, ebédnek is tökéletes és szerintem még finomabb is, mint a rántotta. A legjobb: olyan, mint a mindent-bele-leves. Azzal készítheted, amivel csak akarod: isteni mindenhogy!


Hozzávalók:
1 kocka kemény vagy közepesen lágy tofu (ha túl puhát választasz nem fogja megtartani a formáját)
egy marék bébi paradicsom, felcikkezve
két marék bébi spenót, összetépkedve
két marék kisebb csiperke gomba, felszeletelve
fél konzerv fekete bab, lemosva
két evőkanál csicseriborsó, lemosva
egy kevés csili paprika, felaprítva
paprika, felszeletelve
oliva bogyó, felkarikázva
1 ek oliva olaj
só, bors, fűszerek


A tofut kézzel is morzsolhatod, én szeretem először felkockázni aztán villával szétnyomkodni. A lényeg az, hogy kisebb darabkákra törjön, nagyjából mint a túró. 
Egy serpenyőben hevítsd fel az olajat és dobd hozzá a tofut, olaj bogyit, gombát és a két féle paprikát. Kevergesd, közben szórd hozzá a borsot, sót és ízlés szerint a fűszereket (finom oregánóval is, de most masala fűszert tettem hozzá). Ha már szépen pirulgat mehet bele a paradicsom is, a bab és a csicseriborsó. Kevergesd, amíg a paradicsom is megpuhul. Ha kész, csak keverd bele a spenótot, azt már nem kell főzni.




Olajmentes verzió: 
Először kezd az egészben hagyott bébi paradicsommal. Egy lefedhető serpenyőben párold őket egy kis vízzel, így jól kiengedik a levüket és finom szósz lesz belőle. Aztán tett hozzá a gombát, majd a többi zöldséget, utoljára a tofut és a fűszereket. Legvégül jöhet a spenót is. 


Ha szeretnéd, hogy a tofu rántottád tényleg a tojásrántottára hasonlítson, adj hozzá kurkumát, hogy szép sárga színe legyen. Én jobb szeretem, ha  minél kevésbé hasonlít a nem vegán kajákra. (Bár a masala fűszertől így is sárga lett😀😀)
 
A tetejére mehetnek magok, ketchup, mustár vagy veganéz is. Eheted magában, de nagyon finom pirítósra téve is. 😉








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...