Monday, April 24, 2017

Gratitude journal - hogyan & miért írj hála naplót

Először akkor írtam hála listát, amikor depressziós voltam. Semmi értelmét nem láttam, de akkoriban "A titok" című könyvet használtam, hogy kimásszak a gödörből és Rhonda Byrne egyik legfontosabb leckéje, hogy írj listát a jó dolgokról minden nap. Nekem hetekig csak két dolog szerepelt rajta: az alvás és az ágyam, ahol alhatok. Nem szerettem ezt írni, de kényszerítettem magam, amíg egyszer csak jött az áttörés. Rájöttem, hogy nem csak ágyam van, hanem puha párnám, meleg takaróm, saját szobám... és a lista egyre csak hosszabb lett. 

Ma már nem mindig írom le a listámat a kis naplómba, amit külön erre a célra tartok fenn. Néha csak elsorolom ébredés után, lefekvés előtt, a buszon ülve, de leginkább mosogatás közben. Elkezdeni és napi szinten írni egy ilyen naplót nehéz, eleinte csak időpocsékolásnak és egy újabb kötelező tennivalónak tűnik, de minél többet csinálod, annál könnyebb lesz és ígérem, megéri.  A kezdeti hosszú percekből hirtelen negyed óra lesz és észre sem veszed, mert csak áradnak belőled a szavak és annyi minden van, amiért hálás leszel, hogy felsorolni is lehetetlenség. 

Mivel pontosan tudom, milyen könnyű feladni összegyűjtöttem pár pontot, miért éri meg.

A Hála napló előnyei

Csökkenti a stressz szintedet.
Nyugtató hatása van.
Rámutat azokra a dolgokra, amik igazán fontosak és amit igazán értékelsz az életedben.

Pozitív(abb) gondolkodásra sarkall.
Segít fókuszálni.
Segít, hogy tisztábban lásd, mi az amiből többet szeretnél kapni az élettől és mi az, amitől megszabadulhatsz.
Segít öntudatosabbá válni.   
Rossz napokon csak lapozz vissza és emlékeztesd magad, mennyi jó ember van az életedben és mennyi fantasztikus dolog történik veled. 

És mikor a legjobb elkezdeni egy ilyen naplót? MOST! A jó dolgokra mindig van idő. 
Vegyél egy szép naplót és tartsd szem előtt, hogy mindig tudj bele írni. De akár egy régi határidő naplót is használhatsz (én is ezzel kezdtem), vagy emlékeztetőt is beállíthatsz a telefonodra, ha olyan feledékeny vagy, mint én és valami emlékeztető kell, amíg a szokás berögzül. 
Akármikor írhatsz a kis füzetedbe, mindent tégy úgy, ahogy a legjobb érzés, de talán a legjobb lefekvés előtt. Akkor már túl vagy a napodon és pontosan át tudsz mindent tekinteni, ráadásul ha lefekvés előtt jó dolgokról elmélkedsz azzal még az elalvást is segíted. Ráadásul másnap nagyobb eséllyel ébredsz jó kedéllyel. 
Nem kell megszabnod, mennyit írj. Ha csak egy dolog jut eszedbe, írd le azt az egyet, ha 21, akkor írd le mind a 21-et. 
Légy specifikus. Ha az egyik munkatársad ajándékot vett neked a névnapodra, akkor írd le azt és ne csak annyit, hogy "Hálás vagyok a munkatársamnak". Inkább ilyesmit: "Hálás vagyok XY-nak, amiért gondolt rám és ezt meg ezt kaptam tőle a névnapomra." Akár még azt is leírhatod milyen érzés volt. 
Ne csak a teljesen pozitív dolgokra koncentrálj, de légy hálás a negatív események elkerüléséért is. Bármi, ami most rossznak tűnik idővel valami nagyon jóhoz is vezethet.Ne végy semmit garantálnak. Csak azért, mert van, amit minden nap felírhatsz a listádra, még ne hidd, hogy az mindig ott lesz. Gondolj rá ajándékként, mert sosem tudod, mikor lesz vége.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...