Tuesday, April 11, 2017

Food prep - avagy mit vigyél a munkába? {glutén + tej mentes & vegán}

Sokan vagyunk, akik össze-vissza beosztásban dolgoznak, hol reggel, hol éjszaka. Néha nehéz rávenni magunkat a főzésre, de megéri. Sokat lehet mostanában hallani az ún. "food prep"-ről, vagyis arról, hogy előre megtervezzük, mikor mit eszünk. Ami szerintem baromi jó ötlet, nem csak azért, mert megkönnyíti a bevásárlást, de így nem is fogsz egyből a legközelebbi kifőzdébe rohanni és egészségtelen vagy drága kajákkal tömni magad. Pikk-pakk meg van és rengeteg időt, pénzt és energiát spórolhatsz meg, ráadásul a maradékból sokszor újabb finomságokat lehet készíteni. 😌

Íme 3 recept az aktuális kedvenceim közül:

 Kurkumás rizs zöldségekkel

Ami kell:
- rizs
- olaj
- kurkuma
- a kedvenc zöldségeid
- bébi spenót


Egy kanál olajat hevíts fel egy lábosban, tégy hozzá egy bögre rizst és pirítsd pár percig. Szórj hozzá egy kevés kurkumát és öntsd fel másfél bögre vízzel. Fedd le és kis lángon hagyd főni. A zöldségeket aprítsd fel. Én répát, gombát, kukoricát, paprikát és borsót használtam. Egy kevés vízzel párold meg őket, majd, ha elkészült a rizs, keverd hozzá. Ha szereted, a végén egy marék friss bébi spenót levelet is hozzá keverhetsz. A meleg rizstől kellően megpárolódik majd. 


 Saláta

Ehhez aztán végképp nem kell konyhatündérnek lenned. 😃 Vegyél kétféle saláta mixet a boltban (azért veszek kettőt, mert így biztos lesz benne minden - több féle saláta, répa, káposzta, hagyma és kukorica is), mindkettőből 1-1 marék elég. Adhatsz hozzá még bébi spenótot, ahogy én tettem. Öntsd le a kedvenc saláta önteteddel. Én imádom a Kühne málnás vinagrette öntetét. (Vegán!😀😇)
Marokkói paradicsomos csicseriborsó

Ami kell:

- egy kisebb vagy egy fél nagy édesburgonya
- 6-8 szem koktél paradicsom

- salátamix
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 konzerv/üveg csicseriborsó
- kömény, oregánó
- csöves kukorica (Lidl-ben kapható fagyasztott és nagyon finom😏)

Először tedd fel főni a kukoricát, majd vágd félbe az édesburgonyát, kicsit böködd meg késsel. Egy mélytányérba tegyél kb. 1 dl vizet, tedd bele a burgonyát és mikróban főzd 10 percig, félidőnél forgasd meg őket. 
Egy serpenyőben főzd meg a paradicsomot egy kevés vízzel (ha hamar elfő pótolhatod). Ha már jó puhák, nyomkodd szét őket fakanállal és adj hozzá összezúzott fokhagymát. Kicsit főzd őket együtt, majd mehet hozzá a csicseriborsó is. Fűszerezd köménnyel és oregánóval, főzd további 5 percig. Ha kész a kukorica és az édesburgonya is, szedd őket tányérra és salátával tálald. Én szereted az édesburgonya tetejére margarint kenni és kicsit megborsozni. A kukorica is finom só nélkül, egy kis borssal vagy csilivel megszórva! 😉

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...