Monday, March 6, 2017

{Go Vegan} 🌻 Legyél vegán - kezdő tippek


🏵 Tanulj! 
A legkönnyebb módja annak, hogy vegán legyél, ha mindent megtudsz arról, milyen hatással vannak az állati eredetű élelmiszerek a szervezetre és a bolygóra, illetve hogyan is kerül az az étel az asztalodra? Nem minden videó van fent magyarul, de érdemes megnézni a Forks over knives-t, Cowspiracy és Best speech ever videók a youtube-on is fent vannak magyar felirattal (poszt  róluk később), és az Erthlings, amit még nekem sem volt bátorságom megnézni, mert nem érzékeny lelkűeknek való.



🏵 Kezdj el spórolni, mert az elején a legjobb, ha több terméket kipróbálsz, amíg megtalálod a neked legmegfelelőbbet, és ez kicsit megviselheti a pénztárcád. De ne aggódj, ha már tudod, mit & hol tudsz a legkedvezőbb áron beszerezni, még kevesebbet is fogsz költeni, mint húsevő társaid. Koncentrálj az alap élelmiszerekre és azokra építkezz, pl. hüvelyesek, rizs, burgonya, tojás mentes tészta...

🏵 Próbálj ki új recepteket. Mindent el lehet készíteni vegán változatban és sokszor fel sem tűnik, hogy nincs az ételben hús, sajt vagy tejszín.  Légy kreatív, szinte mindent lehet helyettesíteni a receptekben.
Amikor otthon én főztem minden nap, még apukám is megszerette a vega kaját, és ez már nagy szó! 😀

🏵 Kutakodj a neten. Rengeteg tippet találsz az interneten, amik segíthetnek a váltásban. Termékekről, receptekről, szó szerint mindenről!

🏵 Ha nagy húsevő voltál, próbáld ki a húspótlókat, pl. szója burger, vegán virsli... Én személy szerint nem vagyok az ilyen termékek nagy rajongója, azért egyszer-egyszer én is beruházok valamibe.

🏵 Próbáld ki a növényi tejeket és joghurtokat. Méz helyett használhatsz agavé szirupot vagy juharszirupot is. Létezik szójából és rizsből is főzőkrém, amit tejszín helyett használhatsz. A Sparban lehet kapni paleo étcsokis jégkrémet, minden mentes, kókuszból és isteni.

🏵 Mindig tarts magadnál valamilyen vegán nassolni valót, így ha rád jönne az öt perc, nem fogsz bűntudattal befalni valamit. 

🏵 Ha étterembe mész, próbálj meg tudakozódni a menüről előtte. A legtöbb étteremben a köretekből összeválogathatod a menüd, ami nekem szinte mindig grill zöldségek valamilyen krumplival vagy rizzsel, esetleg saláta mellé, ami elég lehangoló, főleg nyaraláskor a Balcsin... Budapesten könnyebb a helyzet azért, mint vidéken (szerintem).

🏵 A vegán ételek általában kevesebb kalóriát tartalmaznak, szóval ne lepődj meg, ha hirtelen kétszer annyit kezdesz enni, hogy meglegyen a szervezeted napi energia szükséglete. 😊 Ez tök normális és nem fogsz elhízni tőle, ne félj. 

🏵 A boltokban a vegán jelzéssel ellátott élelmiszerek drágábbak szoktak lenni, de szokj hozzá a címke olvasgatáshoz, mert az sokat segít. Rengeteg olyan termék van, amire nincs rá írva, hogy vegán, de ha elolvasod az összetevőket, semmi állati eredetűt nem fogsz bennük találni. 

🏵 Ha elrontasz valamit, semmi gond! A veganizmus nem arról szól, hogy 100%-ban sanyargasd magad, hanem hogy próbáld meg a legtöbbet megtenni, amit tudsz. Velem is előfordul, hogy véletlenül olyant eszem, amit nem kellett volna, mert nem gondoltam, hogy a glutén mentes briósban tejpor is lehet és nem néztem meg a címkét. Tanulok belőle és legközelebb jobban vigyázok, ennyi. Nem kell emésztened magad, mert valamit elrontottál. 

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...